Re: Matrox Mystique 220 i dziwy w XP

Autor: Andrea <andrzej.libiszewski_at_.wytnij-wiesz-co.wp.tutaj_tez.pl>
Data: Wed 16 Feb 2005 - 12:41:01 MET

Adam 'Adak' Kępiński napisał(a):

> Cos jest w tym co mowisz.
> Druga karta to (prawie) rownie wiekowa Riva TNT2, ma ustawione 32 bity.

Co za zbieg okoliczności:) U mnie taki problem występował w kombinacji
układu i852 (krewny i740) i właśnie Riva TNT2 PCI (jako secondary)

> Ale jesli przestawie tego Matroxa na 16 lub 24 bity, to problem znika
> (!!!).

Przy ustawieniu na 16bit u mnie również znikał problem. Riva nie pracowała
na 24bit, więc tu nie mogłem sprawdzić.
Ogólnie wyglądało to tak:
Intel/Riva 16bit/16bit - OK
Intel/Riva 24bit/16bit - OK
Intel/Riva 16bit/32bit - OK
Intel/Riva 24bit/32bit - kwiatki

Nie wiem który układ graficzny był odpowiedzialny za problemy (miałem
jeszcze Virge do ewentualnego użycia jako secondary, ale nie przyszło mi do
głowy sprawdzać :) ), ale postawiłem na intela. Może się pomyliłem?

W każdym razie z tego porównania i porównania z twoim przypadkiem wynika
ciekawa sprawa - problem pojawiał się tylko wtedy jeśli oba układy pracowały
w True Color, różniąc się przy okazji głębią bitów (czyli de facto sprzętową
obsługą kanału alpha) w ten sposób, że układ secondary miał ją _większą_, a
u Ciebie równą.

> Obstawiasz uszkodzenie sprzetowe?

Nie sądzę żeby to była wina sprzętu... prędzej problemy z driverami. Gdyby
kwestia była sprzętowa to błędy występowałyby prawdopodobnie przy każdej
głębi kolorów.
Myślę, że warto by sprawdzić jakie będą efekty jeśli wyjmiesz Rivę, ustawisz
Mystique jako primary i wstawisz Virge jako secondary - jeśli pokażą się
takie same problemy, to może jednak Matrox jest dziabnięty. Jak nie, to może
jest to wina TNT2?

ATSD, to możesz po prostu ustawić Matroxa na TC 24bit... przecież ilość
kolorów masz realnie tą samą, a sprzętowa alpha jest ci chyba zbędna?

Pozdrawiam

--
Andrea      | ASRock K7Upgrade-880, AMD Sempron 2800+, Pentagram QC-80Cu
2*256MB GoodRAM PC3200, Sapphire Radeon 9600 128MB, LG Flatron ez T710PH