Re: Wirusik w MBR

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 14 Feb 2005 - 20:31:14 MET

Użytkownik "Radek D" <radek997@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:cuql8n$106$1@news.onet.pl...
> Witam!
> Na kompie był/iest wirusik w MBR. Zapuściłem NAV spod DOS`a
> wykrył go z 2,3 razy pytał czy go wywalić - potwierdziłem ale musiałem
> zresetować kompa - po tym wszystkim system nie wstał bo coś w MBR się
> zwaliło.
> Wyzerowałem go i co dalej ? Fajnie by było odzyskać dane z tego HDD
> ;-)

Jak wyzerowałeś MBR, to pewnie razem z tabelą partycji.
Zapuść Testdisk http://www.cgsecurity.org/ i ją odtwórz.

> PS. W firmach które zajmują się odzyskiwabniem danych najpierw robią
> obraz dysku
> i operują na nim (jeśli problem z softwarem) - czym robią ten obraz by
> był wierną kopią?,
> wystarczy do tego Norton Ghost ?

Nie wystarczy, chyba że na tyle znasz przełączniki, że potrafisz zmusić
go do operowania "po sektorach". Są inne programy: np. DFSee
http://www.dfsee.com, albo choćby WinHex. W Twoim przypadku jednak IMHO
nie ma potrzeby wykonywania obrazu dysku.

--
M.     [MVP]                         "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/