Pentium4 3.0 Prescott czy warto?

Autor: Zbyszek <zetzzet_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 14 Feb 2005 - 14:53:25 MET

Witam, i mam nastepujace pytania odnoscie w/w procka:
-czy warto zmieniac ze 2.4 Northwooda HT? (tzn w/w 3.0 bedzie kupiony do
innego kompa, ale mam mozliwosc go sobie podmienic) - niby wiecej GHz, ale z
drugiej strony jak wplywa wydluzenie potoku wykonawczego, szczegolnie w
trybie pracy z wieloma aplikacjami i czestym przelaczaniem sie pomiedzy nimi
(po prostu lubie robic kilka rzeczy naraz)
-jesli na w/w pytanie jest pozytywna, to czy Zalman 7000AlCu (aluminium z
miedzianym paskiem) wystarczy do schlodzenia tego potwora?
Pytania stad, ze obecny zestaw mam bardzo sympatycznie cichy, aczkolwiek
momentami odczuwam, ze molgby byc ciut szybszy.. zwlaszcza przy uruchamianiu
systemu czy aplikacji, oraz przy kompilacji programow (MS VS). Reszta
sprzetu to plyta Asus na i875P + GF4Ti-4200 + zasilacz Chieftec 360W.

-a jesli nie warto zmieniac, to czy pojdzie w takim konfigu:
Plyta Intela na 865PE (ew. Gigabyte - jeszcze nie kupiona - moze jakis typ?
z wymagan - ma byc lan, a tak to _stablina i pewna_ i nic wiecej) + grafika
Radeon 9250 na zasilaczu Enlight 300W?

Disclaimer:
Kupuje plyte na przestarzalym;) s478 i AGP, poniewaz mam w domu juz jednego
P4 na takiej platformie, i wole miec w miare spojny sprzet w domu ze wzgledu
chociazby na mozliwosc podmienienia czesci w razie jakis problemow, zeby
sprawdzic.

pozdrawiam i TIA
Zbyszek