A7N8X Deluxe - update BIOS i... załamka!

Autor: <stanley_pWYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Sun 13 Feb 2005 - 18:28:34 MET

Witam

Zachciało mi się zaktualizować Bios - plyta (Asus A7N8X Deluxe Rev 2.0) prawie
póltora roku hulała sobie ok - no i stało się. Nie opisując w szczegółach jak
do tego doszło - bo i chwalić się czym nie ma... wspomnę tylko, że kopii Biosu
nie ma, nie spisałem też wersji, jaka miałem zainstalowaną, ale zapewne jakas
przed X.2003)... - efekt obecnie jest taki:

1. Przy bootowaniu komp brzęczy i wyświetla :
"
BIOS ROM Checksum error
Detecting floppy drive A media...
INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER
"

2. Po włożeniu dyskietki z nagranym programem Awflash.exe oraz plikem obrazu
biosu *.bin, Awflash zostaje uruchomiony, rozpoznaje, że na dyskietce jest plik
*.bin, a następnie słychać, że z flopki wczytywany jest tenże plik
(prawdopodobnie ;-)

3. niestety po zakończeniu ładowania pliku, zostaje wyświetlony komunikat:
"The program file's BIOS-lock String does not match with your system!"

- i to jest wszystko, do czego udało mi się dojść dzisiaj po 6 godzinach walki,
wertowaniu internetu, kombinowaniu z plikami (na szczęscie mam drugiego
kompa...) !!!

Krzyczeć na grupach dyskusyjnych nie zwykłem, lecz tym razem: POMOCY!!!!!
:-((((((

Próbowałem różnych porad znalezionych w internecie - kasowałem CMOS, ściągnełem
z Asusa i probowałem wgrać chyba wszystkie bios-y dla swojej płyty, a nawet
wynalazłem w Sieci jakieś zmodowane. Niestety, zawsze otrzymywałem co najwyżej
komunikat opisany powyżej w p. 3. Nigdy nie doszło do ponownego rozpoczęcia
procesu flash'owania kosci BIOS-u.

Dodam jeszcze, że u mnie działa wersja Awflash V8.23z, z oryginalnego CD od
płyty głownej. Najnowszy Awflash 8.24b ściagniety ze stron Asusa nie działa
prawidłowo, tzn. nie rozpoznaje, że na dyskietce znajduje się plik *.bin. i
melduje "Source file not found" (chyba, że w tej wersji plik *.bin musi mieć
jakąś konkretną nazwę, ale jaką?)

Na koniec jeszcze mała prośba: nie udzielajcie mi porad w jaki sposób i z
jakimi parametrami uruchamiać Awflash.exe z linii komend , tworzyć .bat-y,
itp. ! Mój komputer w tej chwili jest zdolny tylko uruchomić plik awflash.exe z
dyskietki i nic więcej, nie ma żadnych poleceń DOS-u!

Jeszcze raz poproszę o jakies swiatełko w tunelu... A może pozostaje juz tylko
wizyta serwisie? :-(

pozdrawiam -

Stanley