Re: Odswiezanie w monitorach LCD a CTR

Autor: <lev_at_k>
Data: Fri 11 Feb 2005 - 12:21:56 MET

macminer wrote:

> A ja - mając przed oczami monitor, o którym mówi - powtarzam, że jeśli
> musi na MAGu pracować w rozdzielczości 800x600 x120Hz, to bardzo
> nieprawdopodobne, żeby był zadowolony z jakiegokolwiek LCD.

To akurat nie jest bynajmniej przesądzone - pewność pytający będzie miał
jedynie po empirycznym parogodzinnym teście przy LCD

> Jeśli jego
> oczy są aż tak wrażliwe, że wykrywają różnicę między 100 a 120 Hz na tym
> konkretnym monitorze (co wydaje mi się bardzo nieprawdopodobne), to tym
> bardziej będą negatywnie reagować na typowe LCD w natywnej
> rozdzielczości. Jeśli nie przesadza, to naprawdę musi mieć problem z
> oczami - żeby zaczynały go szczypać po godzinie pracy z porządnym
> monitorem z częstotliwością 100 Hz.

Opisane przez pytajacego objawy nie muszą mieć koniecznie związek z
czestotliwością odświeżania - mogą byc spowodowane innym czynnikiem np.
występującym w CRT zjawisku "wyrzucania" w kierunku twarzy/oczu
użytkownika naelektryzowanych cząsteczek kurzu..

Pozdrawiam