Re: Nowy oficjalny firmware a gwarancja ??

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Thu 10 Feb 2005 - 14:53:46 MET

Jakub <jakubhermman_spam_stop@o2.pl> wrote:

> ehh czyli widze, ze albo firmware wrzuce i trace gwaranto albo czekam
> rok i po gwarancji i wtedy wrzucam (o ile nie zmienie nagrywarki do
> tej pory) ale to wszystko jest porypane :(

            IMO zle to interpretujesz.

> rozumiem jak bym podczas wrzucania jakiegos nieoficjalnego firmware
> sknocil cos ale tak wrzucajac oficjalke i naped zakladajac bedzie
> chodzil normalnie i lepiej - to mimo wszystko jako nabywaca, ktory
> chce sobie ulepszyc i ulatwic zycie jestem traktowany jak intruz :(

            Producent napedow wrecz zaleca uzytkownikom koncowym aktualizacje
firmware. To zrozumiale - kolejne wersje poprawiaja rozne bledy, a dla
producenta to duzo taniej i wygodniej logistycznie gdy konsument sam zadba
o urzadzenie. Dlatego wlasnie teraz aktualizacje firmware sa maksymalnie
proste i bezpieczne - zazwyczaj w postaci jednego, wspolnego EXE pod win32,
by uzytkownik nic nie poplatal.
            O utracie uprawnien z gwarancji moznaby mowic, gdybys z wlasnej winy
uszkodzil naped. Zreszta nieporawidlowe wgranie firmware [np: przy
liteonach z plyta w napedzie] nie skutkuje w calosci utrata gwarancji, a
jedynie odplatnoscia uslugi polegajacej na poprawnym przeflashowaniu
firmware [jesli ktos nie potrafi sobie z tym sam poradzic pod DOSem].
            No i jeszcze jedna sprawa - wine konsumenta i zwiazek przyczynowy
musi dowiesc gwarant, a nie ty musisz udowodnic ze uszkodzenie nastapilo
nie z Twojej winy.

--
Epox 8RDA3I; AXP TBB0 1900 MHz 400/400; 512MB PC3200 Infineon; TTC-D5TB/4TC
SamsungSM750P; R9550 400/500; SkyStar 2.6C; SBLive1024 & Hitachi CXW700/E85