problem z płytą (?) asrock k7vt4a+

Autor: Marteno Rodia <marcrodz_at_wp.pl>
Data: Thu 10 Feb 2005 - 10:14:39 MET

Sprawa szła na innej grupie, ale mam wrażenie, że to nie kwestia windy, ale
sprzętu...

Kupiłem sobie płytę ASRock K7VT4A+ (bo "ASRock robi dobre i tanie płyty") i
wyskakuje mi podczas instalacji windowsa2000 błąd - niebieski ekran z
napisem
"IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" coś tam...

Ściślej to wygląda tak:

*** STOP: 0x0000000A (0x00820929, 0x... coś tam jeszcze....)
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
*** Address 80466DBD base at 80400000
DateStamp 384d5a76 - ntoskrnl.exe

ta nazwa procesu nie zawsze jest ta sama

Kilka razy zaczynałem instalacje, błąd pojawił się ze 2-3 razy (chyba zawsze
przy sprawdzaniu dysków lub formatowaniu partycji)... W końcu się
zainstalowało, windows jakoś chodził. Zapragnąłem upgradować IE do ver. 6 i
wyskoczył jakiś błąd (że niby jakiegoś składnika nie zainstalował, chociaż
kiedyś ta instalka była ok). Wymyśliłem, że sobie zainstaluje jeszcze raz
windowsa... a teraz znowu ten błąd, co poprzednio i ni cholery...

Zacząłem szukać winowajcy: dysk, RAM?
No okazuje się, że to nie RAM - zmieniłem, błąd się powtórzył.
Obstawiałem na dysk - na innym błąd się także powtórzył.
O co więc chodzi?

Myślałem, że to jakiś błąd windowsa, ale inna instalka windowsa2000 oraz
instalka XP zachowują się tak samo.
Wykluczam procek, bo błąd się pojawia zawsze w tym samym miejscu: gdy
instalator zaczyna coś grzebać na dysku (pyta się o partycję, której uzyć,
albo dopiero gdy ją formatuje, czy kopiuje pliki). No chyba, że procek?
Zaznaczam, że procek jest stary, Athlon 1GHz, ale w poprzednim kompie
chodził ok...
czyli co? płyta? ale jak to udowodnić sprzedawcy, żeby mi w ramach gwarancji
dali nową?

Taki błąd może mieć wiele przyczyn (np. wadliwe sterowniki), ale zakładam,
że wtedy byłoby to coś szerzej znanego (wszak oba windowsy się wykrzaczają),
a żadnych innych oprócz integralnych windowsowych sterowników na kompie
jeszcze nie ma... Czy ktoś ma taką płytę i/lub kiedyś się spotkał z takim
problemem?

Z góry dzięki za odp.

Marcin