Re: problem z NEC 3520A

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Wed 09 Feb 2005 - 19:40:27 MET

"Grzegorz Różański" cudkog$i5n$1@atlantis.news.tpi.pl

> Mam w ustawione Ultra DMA 2 33, do ustawienia sa jeszcze Ultra DMA 1, 0,
> multiword DMA tez i w sumie zobacze pozniej jak inne plytki bedzie zgrywac.
> Ale to, ze bedzie serwis to raczej przesadzone. Powyzej ktos napisal podobny
> watek, ze mu zgrywa strasznie powoli na tym sprzecie, wiec widac cos jest na
> rzeczy. A poki moge wymienic to chyba lepiej to zrobic tzn wymienic na
> calkiem inny model, tylko nie wiem jaki. LG?

A masz system jaki? WXP lub podobny?
Jest tam coś takiego jak 'DMA jeśli jest dostępne' lub 'tylko PIO'. :)
PIO różni się zasadniczo od DMA. UDMA ileśtam od UDMA ileśtamwięcej :)
nie różni się już tak mocno. (zasada jest ta sama, ale szybkości inne)

Wyboru pomiędzy PIO i DMA dokonujesz w systemie operacyjnym.

Wybór pomiędzy różnymi trybami PIO lub różnymi trybami UDA
dokonujesz w samym dysku (stosowny soft producenta dysku)
lub czasami także w BIOSie komputera, a czasami wybierze
się automagicznie najszybszy możliwy. Ta nagrywarka z tego,
co wiem pracuje w ATA33 i nie można jej poprosić o inny tryb
UDMA -- na przykład o ATA66. :) Tak więc zezwól na DMA w systemie
i nie zabroń w BIOSie komputera (jeśli w BIOSie w ogóle możesz
zabronić) a będzie OK. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'