Re: Zawirusowany (?) komp

Autor: websterrr <websterrr_at_gazeta.pl>
Data: Wed 09 Feb 2005 - 14:44:38 MET

Wojtek napisał(a):
> Przepraszam wszystkich, jeśli NTG (w takim przypadku proszę o wskazanie grupy
> właściwej), ale ponieważ rzecz dotyczy PCta, więc pomyślałem, że może tu:

Napisz na pl.comp.security to jest grupa sprzetowa.

> Włączyłem komputer w trybie awaryjnym. Sprawdziłem programem AdAware czy ma
> jakieś wirusy - nie wykazał (co prawda od kilku tygodni nie aktualizowałem
> AdAware, ale nie mogę wejść teraz do Internetu, więc kółko się zamyka). To
> samo z programem CWShredder - też nic nie wykazał (tu znowu identyczne
> zastrzeżenie o aktualizacji). W końcu wszedłem do RegEdita, a tam... sodoma i
> gomora, szczególnie w rejestrach dotyczących Microsoft Internet Explorer.
> Powywalałem to wszystko w diabły (jakieś dziwne strony startowe, dziwne adresy
> w wyszukiwarkach etc.).

AdAware nie jest programem antywirusowym tylko antyadwareowym. Jezeli
nie aktualizowales go od kilku tygodni to bardzo zle. CWshredder tez
nie jest antywirem.

> Jak pozbyć się tego świńskiego wirusa, trojana, robaka, czy co to tam jeszcze
> jest? Nie mogę ściągnąć ani uaktualnić sobie żadnego programu antywirusowego,
> bo... nie mogę wejść do Internetu i kółko się zamyka.

Kup jakies pismo komputerowe z plytka, na ktorej jest jakis antywir np.
Niezbędnik Komputer Świata chyba w kazdym wydaniu ma na plytce Panda
Antywirus http://www.komputerswiat.pl/informacje/archiwum/ksex0404.html

> Proszę o poradę i pomoc. Jeśli to NTG, to jeszcze raz proszę o wybaczenie i
> wskazanie właściwej grupy, a napiszę tam.
>
> Z góry dzięki
>
> Pozdrawiam wszystkich i życzę jak najmniej kłopotów z własnymi PCtami.
>
> Wojtek

Przeskanuj kompa jakims antywirem, potem zaktualizowanym AdAware i moze
Spybotem do pary + CWShredder + HijackThis (wszystko zaktualizowane!!)
http://www.spychecker.com/program/hijackthis.html

Potem zrob aktualizacje Windowsa i zainstaluj porzadna przegladarke np.
Firefoksa, Opere, bo jak to mowia: IE sluzy do przegladania zawartosci
internetu z Twego kompa i vice versa :-D

Pozdrawiam

--
Każdy kilogram obywatela z wyższym
wykształceniem szczególnym dobrem narodu.