Re: HD 2,5'' Samsung serii Magma M40

Autor: uho <comu_at_o2.pl>
Data: Wed 09 Feb 2005 - 08:05:51 MET

P.Z. wrote:

> Proszę o opinie na temat dysków twardych Samsung serii Magma M40 (5400
> rpm)do notebooków. Zwłaszcza oczekuję na info na temat
> niezawodności,odpornością na wtrząsy, parametrami transferu i poboru
> energii. Z góry dzięki.
> P.Z.

mam taki w aristo smart 300, dysk wydaje sie byc szybki, pod linuxem robiac
test predkosci odczytu hdparmem uzyskuje kolo 25mb/s, temperatura troche
mnie martwi kolo 45 stopni (po 1h pracy) a jak jest cieplej w pomieszczeniu
dochodzi do 50 nawet (temperatura pracy dysku 3.5" 7200rpm), przez to
laptop sie w miejscu dysku troche nagrzewa, nie mam porownania z innymi
dyskami bo to moj pierwszy laptop, o poborze energi nic ci nie powiem,
patrzac na parametry podane przez producenta dysk ma chyba wysoki
wspolczynnik odpornosci na wstrzasy 900G podczas spoczynku i 250G podczas
pracy, przypominam ze kolo 300G zwykle dyski 3,5" maja w spoczynku