Re: chieftec -> tagan....

Autor: pisarz <qq_at_qq.co>
Data: Tue 08 Feb 2005 - 19:12:09 MET

Witam serdecznie !
> Ja mimo że mam głośne maxtory
tzn. co słyszysz? Też używam maxtora. Leży sobie na piance obok kompa,
słychać trochę (tylko podczas defragmencji lub podobnie intensywnego
używacza dysku) terkot głowic. Jeśli przykręcę do obudowy to hałasuje cała
obudowa, drgania dysku przenoszone są na obudowę. Efekt ten zauważyłem na
kilku obudowach z różnymi dyskami 7200, z 5400 efekt nie występuje.

> (wentyli oprócz tych w zasilaczu nie słychać)
> to słyszę swojego chiefteca (420) dość wyraźnie. Może głośność zależy
od
> egzemplarza ewentualnie od typu budy itp.
Właśnie kupiłem hpc 420 i 2 arctiki, gdyż wcześniej SŁYSZAŁEM go (kilka
egzemplarzy) w akcji. Próbne podłączenie zasilacza było miłym
zaskoczeniem, poczekam na pełne uruchomienie. jeśli chcesz to później
podzielę się spostrzeżeniami.

> na benchmarku napisali że ma 14dBA ale to już chyba
> pomyłka przy wprowadzaniu danych.
Niekoniecznie, chwyt marketingowy (raczej należałoby użyć sformułowania:
kłamstwo marketingowe). W szkole uczyli mnie, iż poziom ciszy w
pomieszczeniu to 30-35 dB. Na http://pclab.pl/art13337.html masz test
wentyli, w którym zmierzono również ich hałas,
http://www.hartware.net/review_443_8.html to test pod kątem hałasu. Wyniki
mają się nijak do podanych parametrów. Moja interpretacja to taka, iż te
14 dB to powyżej ciszy, więc (tutaj się mylę, niech mnie matematycy
poprawią, a teraz nie mam czasu na powtórkę) razem 44. Więc te 14 to i tak
postęp w stosunku do innych 18, 20, 21-23 (jestem maniakiem ciszy i
nasłuchałem się tego trochę).

Pozdrawiam
    Darek