Re: pytanie odnosnie miniPC ( jezeli tak to sie nazywa :P )

Autor: Panth <panth_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 07 Feb 2005 - 19:13:51 MET

KoRnik napisał(a):
> witam, rodzice chca kupic sobie komputer nowy, bo starego nie dalo sie juz
> odratowac, no i spodobal im sie komputerek miniPC, drogie to i ciezko z
> rozbudowa, no ale podoba im sie ze malo miejsca zajmowac. jak dla mnie to lepiej
> kupic lepszy albo tanszy zwykly komputer, a nie takie male cos za jakis czas
> bedzie za slabe a niewiele bedzie mozna w nim namieszac. co grupowicze myslicie
> o takich malych kompach, a jak nie lubicie to jak moze je zniechecic komus majac
> sensowne argumenty? :P komp na poziomie celerona 2.8 z integrowana grafika
> [...]
Jak sam sobie takie "minipc" poskładasz to ci wyjdzie taniej niż
normalny komputer :).

Barebone - czyli kadłubek = płyta (najczęściej ze zintegrowaną grafiką z
wyjściem TV, o muzyce nie wspomnę, w zależności od modelu także tuner
RTV, WiFi i inne bajery) + obudowa + zasilacz + wszelkiej maści
okablowanie + nie pamiętam co tam jeszcze. Do tego musisz dokupić
procesor, RAM, HDD i jakiś DVD-RW :). Do tego drobiazgi w postaci myszy,
klawiatury (Logitech DiNovo Media Desktop :) ) i jeden z tańszych LCD
(EIZO :) ). Jedyne czego ja bym się w kadłubkach czepił - to słabiutkie
zasilacze (200, max 300W) i do tego rozmiarowo raczej niemożliwe do
kupienia mocniejsze.

Oczywiście co do firm/modeli - żartowałem. Ale na serio złożenie kompa
bazującego na "kadłubku" wyjdzie ci moim zdaniem taniej. W większości
jakieś możliwości rozbudowy masz - lepszy procek, więcej pamięci,
większe HDD. W większości masz też dodatkowe miejsce na karty rozszerzeń
(najczęściej 1xAGP + 1xPCI lub analogicznie ze slotem PCI-Ex16). W
momencie kiedy nadejdzie czas na zakup nowej płyty - na rynku będą już i
tak obudowy BTX zamiast ATX i znowu zakup kadłubka będzie tańszy).

Paweł Huzar
<panth@poczta.onet.pl>