Re: Problem z rozpoznaniem płyty głównej

Autor: Panth <panth_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 06 Feb 2005 - 17:39:20 MET

looky napisał(a):
> Witam.
> Jakim łatwym sposobem można sprawdzić jaki rodzaj i model płyty głównej jest
> w komputerze? Już rozkręcałem kumpla kompa i niestety na płycie nie jest
> napisane.
> Chodzi o to, że w kompie jest zintegrowana karta sieciowa, karta dzwiękowa
> oraz jest USB. Niestety nie ma płyty CD od płyty głównej ze sterownikami do
> wyżej wymienionych. Ma ktoś jakiś pomysł ? Może są uniwersalne sterowniki i
> można je ściągnąć z jakiejś strony? Jeżeli tak, to z jakiej?
> Dzięki za pomoc. Łukasz.

Jeśli tak jak napisałeś masz chipset i815 - ściągnij Chipset Driver do
niego to USB się powinno zainstalować.

Kartę sieciową i muzyczną jeśli nie jest całkowicie zintegorowana w
chipsecie (nie miałem do czynienia z 815, więc nie wiem) znajdziesz jako
osobny układzik na płycie (muzyka najczęściej C-Media, albo Realtek -
musisz spisać symbol, a sieć zwykle Realtek). Jeśli jest wbudowana w
chipset to Intel zazwyczaj ma dźwięk Cadenza SoundMAX (drivery na
stronie Intela gdzieś) i sieciówkę coś w stylu Pro100/VE (też na stronie
Intela).

Co do producenta całości - Shuttle może to być, a Winbond całych płyt
nigdy nie produkował.

Paweł Huzar
<panth@poczta.onet.pl>