Re: Epson R300

Autor: Łukasz Ledóchowski <lukled_at_tlen.pl>
Data: Sun 06 Feb 2005 - 11:03:08 MET

Dnia Sun, 6 Feb 2005 00:55:56 +0100, latet napisał(a):

> Co jaki czas?

Nie powiem Ci dokładnie bo teraz, jak jej używam, to jej nie wyłączam

> A jak odróznic, ze juz jest potrzebne?

Zawsze można zrobić test dysz

> Ouch.... niezle... co to za test, skoro az 3% idzie?
> Strona A4 cala gęsto w kolorach?

Nie, ona nawet nic na papierze nie drukuje. Zdarzało mi sie tak, że
skończył sie jeden pojemnik, a kilka pozostałych miało już mało tuszu.
Wymieniłem pusty, uruchomiłem drukarke i w tym momencie stan drugiego spadł
do zera:/ Wymieniłem drugi i w tym momencie trzeciego:) I czwartego:)

> To niefajnie, bo mialem taki plan, aby miec 2 komplety -
> - oryginalny do zdjec i podróby do zwyklych wydruków...

To chyba niezbyt dobry pomysł. To nie HP.

> 1,54 + papier?

Tak.

> Łacznie 161% to znaczy, ze srednio kazdy stracil 28%.
> A jak sie to rozkladalo w na kolory?

Stan przed drukiem nr 1:

54 60 61 59 48 56

Stan po druku nr 1:

51 55 53 49 40 46

Różnica łączna to 44% * 70 zł / 20 zdjęć = 1,54

Stan przed drukiem nr 2:

51 54 52 47 38 43

Stan po druku nr 2:

43 40 34 20 15 16

Różnica łączna to 117% * 70 zł / 53 zdjęcia = 1,54

Kolejność to chyba Black, Light Cyan, Light Magenta, Cyan, Magenta, Yellow,
ale bede musiał to jeszcze sprawdzić. Ten test był zrobiony akurat na R200,
ale to praktycznie to samo.

> Jejku - jak ten test wygląda ??? (i ile trwa)?

Nijak, to jest test wewnętrzny drukarki.

> Do tej pory slyszalem same zachwyty o tej drukarce,
> Ty pierwszy otworzyles mi oczy na pewne... mankamenty.
> Napisz wiecej, please.

Gdyby nie te zużywanie tuszu na czyszczenie to drukarka byłaby naprawde
swietna. Z dodatkowych wad, jest stosunkowo wolny (cecha większości
Epsonów) i ma nędzny tryb ekonomiczny (w wielu przypadkach nie da sie go
czytać). Sam koszt wydruku nie powinien Cie dziwić, nie jest niski, ale
stosunkowo niski jak na druk atramentowy o takiej jakości. A jakość jest
naprawde rewelacyjna. Na zdjęciach ze zwykłej cyfrówki tego tak nie widać,
ale jak wydrukowałem zdjęcie zrobione EOSem 1D Mark II t nie było sie czego
doczepić (przynajmniej w moim odczuciu, nie widziałem takiego samego
wydruku z R800:).

--
#Łukasz Ledóchowski GG:503647 lukled@tlen.pl
#http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=10223