Zawieszanie kompa a IRQ

Autor: marcin <mbarty_at_[beztego>
Data: Sat 05 Feb 2005 - 00:44:07 MET

Witam

Mam pewien problem.
Mój Windows XP co pewien czas ma tendencję do zawieszania się - zazwyczaj
dzieje się to podczas oglądania TV przez tuner TV (prolink na bt878). Obraz
się zamraża i koniec, system nie reaguje.
Czytałem, że karta TV nie może dzielić przerwania z żadną inną. Do tej pory
myślałem, że właśnie tak mam to ustawione - wg Windows tuner chodził na IRQ
5, karta graficzna na IRQ 11. Do dzisiaj... bo dzisiaj kupiłem kartę
sieciową.
Problem jest taki, że karta graf., tuner i karta sieciowa przypisywane są
tylko do dwóch przerwań (5,11) bez względu na to, jak "mieszam" slotami
PCI. Druga rzecz to to, że wgłębiając się w ustawienia BIOS'a zauważyłem,
że tuner chodzi na dwóch przerwaniach (czemu??).
Wynik jest taki, że dwa urządzenia muszą współdzielić jedno przerwanie i
dodatkowo, na skutek pracy tunera na dwoch z nich, tuner musi dzielic je z
karta graficzna - i to jest chyba blad.

Jak na to zaradzić? Jak "uruchomić" pozostałe przerwania?

Dzieki z góry za pomoc
marcin

p.s. sory, że tak zamotałem, mam nadzieję, że mój problem jest w miarę
jasny.