Re: czy LS50-A46Y mi wystarczy?

Autor: made_myself <made_myselfSPAMIE_at_SSIJop.pl>
Data: Fri 04 Feb 2005 - 01:49:23 MET

Użytkownik "[B7] Yarii" <yarii@ANTYSPAMKASUJTOb7net.pl> napisał w wiadomości
news:ctuc61$g4f$1@atlantis.news.tpi.pl...

> NIE ale znikomy procent użytkowników używa tego, więc ja to wogóle bym
> nie brał tego pod uwagę w przypadku desktopów,

Nie chodziło mi o jeden konkretny program (S@H), tylko ogólnie o tego typu
aplikacje
(mało danych, długotrwała obróbka, a jest tego troche).

> i tu się mylisz, w standardowym desktopie zawsze brakuje RAMu i dysk
> nadrabia, większość użytkowników nie zdaje sobie sprawy jak nadmiar ramu
> pomaga w codziennej pracy, kupują 256 a bo po co więcej skoro DOOM3
> pójdzie na tym,

Heh, no nie wiem czy zawsze brakuje. A jeżeliby brakowało ostro RAMu w grze, to
w nią nie pograsz
po prostu. Jak system zacznie swappować, to jest pozamiatane.

> a już Ci piszę, naprawdę bardzo dużo osób ma sieć lokalną, wymiana
> dużych plików przez sieć

Tu już głupoty piszesz. FastEthernet wyciąga w teorii max. około 12 Megabajtów
na sekundę.
Uważasz, że dysk 7200rpm z 8Mb cache'u nie uciągnie tego ?
Pozatym te dane nie są w całości ładowane do pamięci i nie są długotrwale
obrabiane.
A o to mi głównie chodziło. O długotrwałe swappowanie.

> przecież codziennie włączasz system, często się zdarza że otwierasz 10
> aplikacji naraz,

Tu już na siłę szukasz argumentów. System restartuje średnio raz na tydzień, ale
nawet jakbym
go włączał codziennie, to ile zyskam? 5s? Nie warte ryzyka utraty danych w
momencie gdy jeden
z dysków pójdzie się kochać.
No ok, otwieram 10 aplikacji na raz.
Opcja1:
RAID + wspomniane 256mb ramu.
Aplikacje zaczynają ostro swappować.

Opcja2:
Mam 1Gb ramu i jeden dysk. Aplikacje używają praktycznie wyłącznie RAMu. Czasami
"lekki" swap.

W opcji nr 2 otrzymujemy przyspieszenie hiperliniowe.

> khm w sumie wszystko to co napisałeś to racja, ale w komputerze domowym
> zawsze jest niedobór ramu, więc czymś trzeba nadrabiać....

Żaden RAID nie jest w stanie uratować systemu, który mocno swappuje.
Sprawdź to empirycznie. 256Mb + RAID i 1Gb + 1 HDD.

--
Pzdr
made_myself