Re: czy LS50-A46Y mi wystarczy?

Autor: [B7] Yarii <yarii_at_ANTYSPAMKASUJTOb7net.pl>
Data: Fri 04 Feb 2005 - 00:28:54 MET

made_myself napisał(a):

> Czy ja coś mówiłem o "tylko i wyłącznie" ?

NIE ale znikomy procent użytkowników używa tego, więc ja to wogóle bym
nie brał tego pod uwagę w przypadku desktopów,

> Chodzi mi o to, że w typowych zastosowaniach domowych na desktopie
> problem wydajności pamięci masowej można w pewnym stopniu pominąć.
> Standardowy dysk 7200rpm z 8mb cache'u spokojnie wystarczy.

i tu się mylisz, w standardowym desktopie zawsze brakuje RAMu i dysk
nadrabia, większość użytkowników nie zdaje sobie sprawy jak nadmiar ramu
pomaga w codziennej pracy, kupują 256 a bo po co więcej skoro DOOM3
pójdzie na tym,

> Jakoś nie widzę domowego zastosowania, w którym to potrzebny by był długotrwały
> odczyt
> wielkiej ilości danych (które nie mieściłyby się potem w RAMie) i ich
> długotrwałej obróbki.

a już Ci piszę, naprawdę bardzo dużo osób ma sieć lokalną, wymiana
dużych plików przez sieć

> [...]

> A ja myślę, że RAID w domowych warunkach, to tylko narażanie się na utratę
> wszystkich
> danych w przypadku awarii. Jeżeli system nie będzie swappował, to uważam, że np.
> zastosowanie jakiegoś filtra w Photoshopie wykona się minimalnie szybciej
> na tych 200MHz więcej. Aczkolwiek fakt, że byłaby to różnica słabo lub
> niezauważalna.

> Zgadzam się, że RAID przyspieszy otwieranie aplikacji, wczytywanie do nich
> danych etc.
> Natomiast kto w domu obrabia takie ilości danych, żeby zauważyć taki wzrost

przecież codziennie włączasz system, często się zdarza że otwierasz 10
aplikacji naraz,

khm w sumie wszystko to co napisałeś to racja, ale w komputerze domowym
zawsze jest niedobór ramu, więc czymś trzeba nadrabiać....