Re: ECS K7VZA 3.0 i bios od Shuttle AK12A

Autor: Adam M. <co.sie.gapisz_at_w.moj.adres>
Data: Thu 03 Feb 2005 - 22:19:58 MET

W artykule news:ctsimr$hf2$1@atlantis.news.tpi.pl,
niejaki(a): WOJO z adresu <sorry@address.unknown.hehe> napisał(a):

> Jak masz ochotę szukać programatora i reanimować BIOS to droga do
> eksperymentów wolna.
> Na 99 % jednak będziesz szukał kogoś, kto zaprogramuje prawidłowo
> BIOS.
> Z doświadczenia wiem, że przeszczep biosu między ECS i Shuttle nie ma
> sensu.
Z jakiego doświadczenia? Piszesz dokładnie o tych samych płytach co ja?

W kwestii wgrywania biosu z płyty jednego producenta do płyty drugiego
producenta, gdy jedyną rzeczą wspólną między nimi jest ten sam chipset -
zgodzę się, tu jest duże ryzyko uwalenia MB.
W przedstawionym przeze mnie przypadku płyta ECS K7VZA PCB 3.0 i Shuttle
AK12A to płyty bliźniacze i prawdopodobnie pochodzą z tej samej tajwańskiej
fabryki, tylko robione były pod dwie różne marki. Z opisów zmian, jakie
wprowadzano w kolejnych biosach Shuttla i ECS wynika, iż poprawki "się
pokrywają", z tym, że Shuttle poszedł dalej i ukatualniał trochę dłużej.

Znalazłem na grupach dyskusyjnych i forach trochę postów ludzi wgrywających
bios Shuttla do ECSa i chodziło. Ponieważ z reguły posty były stare i nie
dotyczyły najnowszego biosu datowanego 31-12-2003, dlatego spytałem
grupowiczów pl.comp.pecet o doświadczenia w tym przypadku....
Poniżej podaję link o udanym wgrywaniu nowego biosu ak12as0k.BIN:
http://forums.viaarena.com/messageview.cfm?catid=6&threadid=54017

> Co to za problemy masz z ECS, których bios z 2004 roku nie
> rozwiązuje ?
Jak już pisałem w pierwszym poście "nie obsługuje dysków powyżej 137GiB" a
ja mam HDD 160GB.
Część biosu odpowiedzialna za kontroler IDE jest stara i nie obsługuje LBA
48bit. Próbowałem zresztą odpowiednim programem "rozłożyć" bios na czynniki
pierwsze (aby podmienić bios kontrolera IDE na nowszy), lecz w tym przypadku
nie jest to bios na tyle modułowy, aby dało się go wyciągnąć...

--
pozdrawiam
Adam M.