Re: LCD 19'' Samsung 913N?? i LCD 17''?

Autor: Tomasz Jurgielewicz <tom_at_a3.pl>
Data: Thu 03 Feb 2005 - 12:22:00 MET

> chiałbym byc zadowolony. Niestety w Czestochowie wybor 19'' monitorów LCD
> jest bardzo skromny, nie ma do czego porównać!

Tym lekko traktującym temat tekstem chciałem podkreślić, że cały środek
"stawki" monitorów jest do siebie podobny, a oceny i opinie różnicujące je
mocno subiektywne. Szukając opinii o monitorach znajdziesz cały przekój, od
równających z błotem po peany.

"Wzór" na wybór monitora nie jest tak całkiem bezsensowny. Założeniem jest
jak zawsze prawdziwe stwierdzenie, że to co lepsze jest zawsze droższe.
Wybór na podstawie oglądania niedoświadczonym okiem jest strzelaniem kulą w
płot. Szczególnie na wystawie, gdzie "walą" po oczach swoimi bezsensownymi
300 kandelami/2, wręcz szokują nierzeczywistymi parametrami jak chińskie
magnetofony mocą 2x300W na bazarze i oczywiście sprzedawca nigdy nie ma pod
ręką obrazów testowych. Aby skutecznie wybrać monitor samodzielnie w
zasadzie jest niezbędne odpowiednie doświadczenie, trzeba wiedzieć na co
patrzeć.

Nie jest jandakże tak beznadzielnie. Wystarczy zastosować mój "wzór".
Monitory w kategorii cenowej około 25% powyżej średniej za daną przekątną
będą ok :-)

--
Tomasz Jurgielewicz
Pena oferta NEC-Mitsubishi, Eizo, Iiyama