Re: LCD 19'' Samsung 913N?? i LCD 17''?

Autor: redWIKTOR <artan_at_vp.pl>
Data: Thu 03 Feb 2005 - 02:03:12 MET

Wed, 2 Feb 2005 22:56:28 +0100, na pl.comp.pecet, Arkadiusz napisał(a):

> Witam
> Jestem na etapie kupna monitora LCD 19''. Zastanawiam sie nad Samsungiem
> 913N. Jeśli ktoś z Was jest jego posiadaczem to bardzo bym prosil o opinie.
> Jak sie zachowuje w grach, filmach, edytorach tekstów. Do tego musze jeszcze
> kupic LCD 17'' i nie mam bladego pojęcia co wybrać!, ma być w miare tani.
> Doradźcie coś! Prosze!

do oglądania filmów i grania monitor musi mieć szybką matryce poniżej 16 ms
(matryca TN - przy tej technologii efekt smużenia prawie nie jest
dokuczliwy -aczkolwiek jest!)
kilka wad:
- jednak monitorek ma wtedy mniej ciekawe kolory i kontrasty oraz małe
konty patrzenia, kolejną wadą tej technologi jest to, że monitor nie
wyświetla (według mnie) czarnego koloru tylko szaro-bury (jestem skrzywiony
zawodowao na punkcie kolorów)
Niestety nie ma jeszcze na rynku monitorów za rozsądną cenę z szybka
matrycą, dobrymi kolorami, kontami patrzenia i kontrastami (są kosztują
>8,10 tys. i to jeszcze nie jest to)

uwaga ważna dla ciebie:
samsung wymyślił technologię PVA (odpowiedź matycy na poziomie 25 ms),
która charakteryzuje się wysokim kontrastem, powiedzmy dobrym
odzwierciedleniem kolorów i dużym kontem patrzenia (ja bym się przyczepił
bo niestety te monitorki mają ograniczoną przestrzeń barwną... cokolwiek to
znaczy:) )
nie znam parametrów tego samsunga, którego podałeś wyżej, ale jeżeli ma
matryce PVA to go w żadnym wypadku nie kupuj!!! bo nic nie bedziesz widział
i stacisz tylko kase... musisz kupić dosyć szybką matryce <16ms w twoim
wypadku kontrast nie jest aż tak ważny aczkolwiek jak będzie się zawierał
na poziomie 450-500:1 to będzie super, kąty patrzenia jakieś 150/135 stopni
im wiecej tym lepiej ale dla ciebie powinno wystarczyć
zastosuj się do tych kilku porad przy zakupie to nie będziesz żałował
wydanych pieniędzy o resztę dopytaj sprzedawcę jeżeli nie zastrzelisz go tą
podstawową wiedzą...:)
pozdrawiam
rw

ps przy zakupie zwróć jeszcze uwagę na uszkodzone piksele w matrycy i
możliwość wymiany monitora jeżeli takowe się pojawią