Re: komputer do CADa

Autor: KaNo <fluor_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Thu 03 Feb 2005 - 06:45:07 MET

czarny_kruk <czarny_kruk[ale_to_wywal]@interia.pl> napisał(a):

> strzala,
>
> skladam wlasnie kompa, ktorego glownym przeznaczeniem bedzie szeroko pojety
> CAD, do tego ma sprawnie dzialac z mapami terenu (wielowarstwowymi) w
> okolicach 0,5-0,7GB kazda (sic!).
> Zastanawiam sie czy AMD 64 (ktorego nie ukrywam jest zwolennikiem) bedzie do
> tego sie lepiej nadawal (wydajnosc lepsza w testach) czy jednak Intel.
> Czy Autocad (konkretniej Autodesk Land Desktop) bedzie w 100% dzialac
> sprawnie pod XP na AMD 64?? A moze lepiej HT ze stajni Intela sie sprawdzi?
> [...]
Metoda doboru postawiona na glowie. Punkt 1, 2 itd. to dedykowana karta
garficzna. To ona bedzie decydowala o sile systemu, nic nie zastapi karty
dedykowanej do CAD i jej driwerow. Od tego trzeba bezwzglednie zaczac a
reszte dobierac pozniej. Oczywiscie bardzo wazna jest ilosc pamieci, przy
takich plikach zawsze bedzie jej brakowalo. Wazne zeby mozna bylo pozniej
dolozyc, a nie wymieniac wszystkie kosci na wieksze. RAID 0 faktycznie
zwieksza szybkosc, ale ponownie nie za wszelka cene. Dluzsze, jednorazowe
wczytywanie duzych plikow mozna wytrzymac. Natomiast praca w sytuacji gdy
system operacyjny, plik wymiany i pliki tymczasowe sa na jednym dysku
(niewazne, ze na roznych partycjach) wyprowadzi w koncu z rownowagi. Dopiero
teraz po przeliczeniu gotowki, mozna zaczac zastanawiac sie na doborem
procesora.
Pozdrowienia.