komputer do CADa

Autor: czarny_kruk <czarny_kruk[ale_to_wywal>
Data: Tue 01 Feb 2005 - 02:10:54 MET

strzala,

skladam wlasnie kompa, ktorego glownym przeznaczeniem bedzie szeroko pojety
CAD, do tego ma sprawnie dzialac z mapami terenu (wielowarstwowymi) w
okolicach 0,5-0,7GB kazda (sic!).
Zastanawiam sie czy AMD 64 (ktorego nie ukrywam jest zwolennikiem) bedzie do
tego sie lepiej nadawal (wydajnosc lepsza w testach) czy jednak Intel.
Czy Autocad (konkretniej Autodesk Land Desktop) bedzie w 100% dzialac
sprawnie pod XP na AMD 64?? A moze lepiej HT ze stajni Intela sie sprawdzi?
Z tego co poczytalem to Intel sie strasznie grzeje i dobre chlodzenie trzeba
miec. A komp oczywiscie dobrze by bylo zeby byl cichy:)
Do tego mam wybrac karte grafiki. Nowe Matroxy albo karty dedykowane Ati sa
mocno drogie (>1000pln). Myslicie ze E-PCI jest dobrym wyjsciem?

Wstepnie rozwazam takie konfiguracje:

1. P4 HT z zagarem ~3GHz
Gigabyte GA-8I915P Duo Pro LGA775 PCI-E

2. AMD 64 3200+ s.939 (warto dokladac do 3500+ s.939 250zl netto??)
Asus A8V Deluxe K8T800Pro WIFI S.939 (wifi poki co zupelnie niepotrzebne)
lub Gigabyte GA-K8NXP-SLI NForce4 S.939 (troche droooga!)

do tego:
2*512MB KingMax lub Twinmos (PC3200?)
dysk np. Seagate 120GB 7200.7 SATA
zasilacz Tagan 380W i obudowa wszystko jedno (np. Modecom)

z grafiki to wiem ze to nie dedykowane do CADa ale mysle ze ladnie bedzie
dzialac:)
np. GF 6600(GT?) na PCI-E
a pod AMD to nie mam pojecia...
a moze cos zupelnie innego?? warunek: musi byc nowe, z FV
o czyms zapomnialem?:)

rozsadna kwota na calosc to wg mnie ok. 2600-2800netto (max 3000netto)

czekam na rozsadne podpowiedzi i opinie, najchetniej userow a nie
teoretykow;)

pzdr.