Re: Płyta pod A64 - która?

Autor: Jolly Roger <spameromnie_at_wp.pl>
Data: Wed 02 Feb 2005 - 22:49:43 MET

Dnia Wed, 2 Feb 2005 22:09:32 +0100, Marcin Kukula napisał(a):

> Giga ma 4xUSB 2.0 a Asus 10xUSB2.0
Wszystkie płytki na NF4 mają 10 x USB, a Gigabyte nie jest wyjątkiem.
4 porty USB są na tylnim panelu.

> W tej chwili mam Asusa A7N8X Deluxe i jakoś tak sympatyzuję raczej za
> Asusem.
A jam mam Gigabyte, ale również sympatyzuję z Asusem :)

> Ale nie fanatycznie. ;)
Ależ oczywiście ;)

> Więc jeżeli faktycznie warto wydać te 2 stówy więcej na Giga to kupię
> właśnie ją.
Dla mnie Gigabyte SLI nie jest wart swojej ceny. IMHO nie ma co
przepłacać jeżeli nie będzie używało się całego tego sprzętu
zintegrowanego na Gigabyte. Jeżeli jednak ktoś potrzebuje 3 sieciówki,
to warto przemyśleć taką alternatywę.

> No i pytanie jeszcze jedno.
> Obydwa powyższe modele występują w wersji BEZ SLI.
> Różnica z czy bez to niecała stówa.
>
> Więc.... Jeżeli mam już wybierać to może faktycznie wziąść opcję z SLI.
Wersję bez SLI można dostać kupując Gigabyte K8NF-9 (czyli zwykłe NF4
bez SATA2), Asusa na NForce4/ Ultra jeszcze w Polsce nie ma. Gigabyte
K8NF-9 kosztuje niecałe 400zł, ma 10 USB, IEEE1394, RAID, 4 x SATA
150, 2 x ATA133, jedną sieciówkę, 1 x PCI-E x 16 i chipset NForce4.
Wersja SLI Deluxe ASUSA to ponad 650 zł, SATA2, sprzętowy firewall no
i 2 x PCI-E x16. Jeżeli zamierzasz obsadzić 2 takie same karty
pracujące w SLI, to zakup ASUSa jest jak najbardziej opłacalny
(chociaż ja bym wybrał tańszą wersję A8N-SLI (bez deluxe), która
kosztuje ~570zł. Wersja SLI Gigabyte, to już totalny wypas jeżeli
chodzi o wyposażenie, ale jak to się mówi, co za dużo to niezdrowo.
Dla mnie K8NF-9 to i tak za dużo. Jeżeli szukałbym płytki z SLI, to
wziąłbym Asusa, a Gigabyte pozostawiłbym tym, którym przerost treści
nad formą nie przeszkadza.
Wybór jak zwykle jest trudny.

> Pozdrawiam,
> Marcin,