Re: na jakie parametry zwrocic uwage...

Autor: Friend <universalny_at_wp.pl>
Data: Wed 02 Feb 2005 - 09:12:15 MET

> przy zakupie monitora LCD - wiem, ze czas reakcji powinien
> byc jak najnizszy - najlepiej 10-16ms, kat widzenia jak najwiekszy
> (tu nie wiem - ponizej 160/160 warto zejsc?) a jak z kontrastem?
> jasnoscia? na jakie parametry zwrocic jeszcze uwage, zeby kupic
> porzadny monitor?

Parametry dzisiaj to często tylko marketing.
Jak masz matryce typu TN to masz zakres czasow reakcji od 8ms do
~50ms(najmniejsze 8,12,16ms) ale kąty widzenia ~140/130 i kolory 6 bitowe (a
nie 8 bitow)

Jesli chodzi o jasnosc i kontrast to wazny jest zakres ich regulacji a nie
maksymalne wartosci.

Poczytaj pojęcia na www.mva.pl tam wszystko ładnie wyjasnione. Szczegolnie
"Vademecum LCD" i "Rodzaje matryc LCD" po lewej stronie na dole.

GM