Re: Problem z aktualizacją BIOSu

Autor: Adam M. <co.sie.gapisz_at_w.moj.adres>
Data: Tue 01 Feb 2005 - 22:47:29 MET

W artykule news:ctifsj$kt7$1@shodan.interia.pl,
niejaki(a): chairon z adresu <chairon@interia.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> Witam!
>
> Wątek ten stanowi niejako kontynuację poprzedniego, który rozrósł się
> na tyle, że zdecydowałem się założyć nowy, w którym poniekąd chciałem
> poruszyć inną kwestię. Otóż zdecydowałem się na aktualizację BIOSu do
> swojej płyty KOB KT 133a FSX. Pobrałem więc plik .bin ze strony
> producenta www.kobian.com. Jednak program AWDFlash nie pozwolił na
> aktualizację z tego pliku i wyświetlił komunikat "The program file's
> part number does not match with your system". Z tego co wyszukałem w
> [...]
<Cut>

Z tego co widzę, Twoja płyta Mercury KOB KT 133a to praktycznie to samo co
K7VZA PCB 3.0 (zresztą sam na to wpadłeś).
Spróbuj zatem wgrać najnowszy bios do K7VZA ze stycznia 2004r (ten z opisem:
Fix the K7VZA v3.0 system hung up after Windows Update patch Q811493),
rozwiązuje on wiele problemów z WinXP (ale nie obsługuje dysków twardych
powyżej 137 GiB):
http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Downloads/ProductsDetail_Download.aspx?DetailID=186&DetailName=BIOS&DetailDesc=K7VZA(3.0)&MenuID=45&LanID=8

Inną bliźniaczą płytą do wyżej wymienionych jest Shuttkle AK12A
http://eu.shuttle.com/en/desktopdefault.aspx/tabid-36/558_read-9937/
do której bios można ściągnąć tutaj:
http://global.shuttle.com/Download/Download_File.asp?Item=AK12A

po wgraniu biosu z powyższej płyty m.in. prawidłowo sa rozpoznawane Athlony
XP na rdzeniu Thorton i Durony Applebred
http://www.shuttle.com/share/fae/hq/download/bios_rdm/readmeak12a.htm
więcej w archiwum google (pozwoliłem sobie skrócić jednego linka):
http://tinyurl.com/3wjo7

--
pozdrawiam
Adam M.