Re: AMD Duron 800 Mhz + temperatura

Autor: edwardek <edwardek.usun_at_to.poczta.onet.pl>
Data: Thu 27 Jan 2005 - 09:35:42 MET

Dnia Thu, 27 Jan 2005 01:51:43 +0100, beta napisał(a):

> Witam,
> temperatura u mnie (wedlug biosu i speedfan'a):
>
> cpu: duron 800 Mhz 76*C
> hydski: 45-55*C
>
> czy powinienem sie zaczac obawiac? system chodzi w takiej konfiguracji juz jakis rok.

mialem Durona 600 przekreconego na 900 przez prawie dwa lata - temperatura
jego pracy standardowa to pomiedzy 60 a 70, gdy cos wiecej sie dzialo to
wskakiwalo na ponad 70. mialem ustawiony alarm na 75 (ale to bylo ustawione
jeszcze na zapas), wiec jesli u Ciebie temp nie przekracza za czesto 76
stopni to nie powinno byc wcale krytycznie, choc ja bym sie postaral o
zmiejszenie (tak coby na zimne dmuchac) jego temp.
hdyski mialem dwa oba w granicach 40-45 (55 to juz dosc duzo chyba jak na
dysk) - moze warto wstawic jakis dodatkowy wiatraczek wyciagajacy powietrze
z obudowy, albo ustawic komputer w chlodniejszym miejscu, albo moze
pukladac chociaz jakos tasmy w obudowie....

obawiac sie? no nie - tylko, ze im wyzsza temperatura tym szybciej sie
zuzywaja wszelkie rzeczy (nie tylko czesci komputerowe) :)