Re: P4 3GHz - problem

Autor: axial <axial_at_NS.poczta.onet_kropka_pl>
Data: Thu 27 Jan 2005 - 00:34:27 MET

Użytkownik "Mariusz" <mkwytnijto@popnet.pl> napisał w wiadomości
news:ct7jog$bf2$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
pseudotermoprzewodzącej

> Mam wrażenie, że gadam z gościem z serwisu MMV (tragicznego zresztą).
Nie pracuję w serwisie, w ogóle zawodowo nie zajmuję się komputerami,
czasami składam dla sąsiadów, znajomych, czy do firmy ale to tylko hobby :)
Dlatego rutyna jest mi obca:)

> [...]
> tak się waham czy go nie sprzedac inie kupić Zalmana, albo jakiejs
wieży....
> U mnie w budzie jest gorąco - głównie pasywna grafika to sprawia - w
dodatku
> komp stoi pozamykany w biurku w którym ma 1 cm przestrzeni wokół i 5 cm z
> tyłu (a i tak jest deska na 4/5 powierzchni) więc wysokie temperatury mnie
> nie dziwią, jak go wyciągłem i otworzyłem budę było znacznie chłodniej,
ale
> niestety takie trzymanie kompa nie wchodzi w grę u mnie...

Skoro trzymasz PC "prawie w szafie" to się nie dziw że ma taką temperaturę!
To tak jakbyś chłodził procka suszarką do włosów :)
W "budzie" musi być swobodny przepływ powietrza z zewnątrz.
Spróbuj dać na dole z przodu wiatrak wdmuchujący a u góry (tam gdzie są
zatoki na napędy 5,25" daj wiatrak wydmuchujący powinno to w pewnym stopniu
wymusić obieg powietrza. Lub wywierć sobie porządną dziurę w biurku,m aby
chociaż zasilacz miał gdzie wydmuchiwać gorące powietrze, skoro stoi tam PC
i tak jej nie będzie widać :))
Alternatywą jest chłodzenie wodne, ale to ma sens jeżeli komp stoi w jednym
miejscu.

ax