Re: Celeron D- czy potrzebna pasta?

Autor: axial <axial_at_NS.poczta.onet_kropka_pl>
Data: Thu 27 Jan 2005 - 00:20:41 MET

Użytkownik "Heziu" <heziu[error]@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:opsk7v7tlydbntwf@cfe35.neoplus.adsl.tpnet.pl...

> No i poskladalem wreszcie ten zestawik.Celeron D320 na intelowskim
> chlodzeniu i pascie(gumie) ma temperature 38°C.Nie wiem jak mam sprawdzić
> jego temperature w stresie.Moze ktoś mi coś podpowie...

Prime95 jest dobry dla Celerona, ale (na przyszłość)
testuj programem np. do ripowania płytek DVD.
Miałem kiedyś zestaw który przeszedł 12 godzinny test PRIME95,
ale wywalał się (już u kolegi) na Auto Gordian Knot....
Problemem okazała się zła praca kontrolera ATA....
Od tego czasu używam tego programu, zgrywam 3 DVD na HDD
i zapuszczam, na noc testowanie. Ten program tak obciąża wszystkie elementy
systemy, że czasami mam "stracha" zostawić nowy zestawik bez opieki na noc
:))

Prime95 ma zasadniczą wadę: dla procesorów z HT obciąża "połowę procesora",
i sprawdza praktycznie tylko pamięć i procesor....

>Wentylator troszke
> buczy a jego broty to okolo 2500RPM.Dane takie pokazuje speedfan.Jest może
> jakiś bardziej profesjonalny program, który pzwoli mi sprawdzić
> temperatury?

Każdy program odczytuje temperaturę z czujników, sam program nie ma wpływu
na dokładność
pomiarów więc można zastosować dowolny, np. ten dołączony do płyty głównej.

> I jeszcze jedno.Narazie mam stary dysk ATA33.Za pare dni bedzie nowy
> SATA.Czy możliwe jest żeby dysk tak bardzo spowalniał kompa??Miałem
> celerona 500 i powiem szczerze że różnica pracy w środowisku Windows
> miedzy tą 500MHz a tym 2,4GHz jest minimalna.Programy również włączają sie
> niewiele szybciej.Czy to dlatego że ten dysk na więcej nie pozwala??

Wolny dysk zawsze zwalnia system, szczególnie gdy masz mało RAMu, lub WIN98
który notorycznie korzysta z pliku wymiany nawet jak ma 1GB RAM :)
Odczułem to gwałtownie po zainstalowaniu RAID0 u siebie.
Każdy program musi się najpierw odczytać zanim się uruchomi, a tu nie pomoże
Ci
nawet P4 3.8GHz :)
Pamiętaj że procesor jest tylko częścią systemu, którego wydajność
determinuje
najsłabszy punkt czyli "wąskie gardło"...

ax