Re: Zalman CNPS7700- AlCu

Autor: Delfin <pop_at_poprostu.net>
Data: Wed 26 Jan 2005 - 13:12:09 MET

> co tu mozna sprawdzac?? tego nie da sie jakos inaczej zamontowac a co do
> pasty to tak jak juz napisalem w boxowym bylo jej tyle ze nie bylo
> bezposredniego kontaktu radiatora z procesorem i bylo chlodniej :-(
> w glosnosci roznice slychac

Nie wiem jak u ciebie, ale w moim boxowym niebylo typowej pasty tylko inny
material termoprzewodzacy.
Bylo to nie jak pasta tylko kawalek plastra, ktory dostosowal sie
dopowierzchni procesor-radiator.
 - Tak poza tym, Trafilem na bardziej sprecyzowana informacje na temat
nakladaia pasty, moze bedzie przydatna.
http://www.proline.pl/index.php?id=news&subid=prawidlowe_nakladanie_pasty_te
rmoprzewodzacej_1083099657&grupa=art

===================================

Prawidłowe nakładanie pasty termoprzewodzącej.

W czasach, gdy o stabilności komputera decyduje kilka stopni celciusza,
chcemy zwrócić waszą uwagę na bardzo często pomijany temat jakim jest
prawidłowe nakładanie pasty termoprzewodzącej.

Często dzieje się tak, że nasz świeżo kupiony cooler zdaje się przeczyć
prawom fizyki i jego wydajność jest gorsza od naszego "starego grata". Wtedy
zamiast wracać z reklamacją do sprzedawcy, warto zapoznać się z tym prostym
do zastosowania przewodnikiem i zaopatrzyć się w najlepszą obecnie pastę
termoprzewodzącą prosto od OCZ - producenta najlepszych na świecie pamięci
komputerowych.

        Nakładanie na procesorach typu AMD Athlon XP, Thunderbird, Pentium
III:
Wyczyść rdzeń procesora i cooler alkoholem izopropylowym, lub acetonem,
używając ściereczki nie pozostawiającej włóknistych pozostałości. Przed
nałożeniem pasty upewnij się, że całkowicie usunąłeś pozostałości starej
pasty termoprzewodzącej.

Wyczyść spodnią stronę coolera alkoholem izopropylowym, lub acetonem, do
całkowitego usunięcia śladów kleju, folii, czy poprzedniego materiału
termoprzewodzącego.

Wyciśnij niewielką ilość pasty bezpośrednio na spód coolera w miejscu
przyszłego kontaktu z rdzeniem i wetrzyj w powierzchnie coolera. Usuń
pozostałości pasty używając ściereczki nie pozostawiającej włóknistych
pozostałości. Wypełni to mikro-szczeliny w powierzchni radiatora.

Nałóż bezpośrednio na rdzeń niewielką ilość pasty (wielkości ziarna
gorczycy). Rozprowadź ją używając równej, płaskiej krawędzi (karty
telefonicznej) aby uzyskać tak równą i cienką powierzchnię jak to możliwe,
jednocześnie tak grubą, aby była nieprzeźroczysta. Zadaniem pasta
termoprzewodząca jest tylko pomoc w odbieraniu ciepła z procesora, więc im
grubsza jest jej warstwa tym gorzej spełnia swoje zadanie. Więcej pasty
należy nałożyć tylko w przypadku źle wyszlifowanej podstawy radiatora.

Delikatnie zainstaluj cooler, aby zminimalizować ślizganie się coolera po
powierzchni procesora. Jeśli rozsmarowałeś zbyt wiele pasty poza jądrem
procesora, usuń ją i nałóż pastę jeszcze raz, aby zapewnić maksymalną
wydajność.

        Nakładanie na procesorach typu Intel Pentium 4, Athlon 64 czy
Opteron.
Ze względu na obecność heat-spredera pomiędzy rdzeniem procesora, a coolerem
sposób nakładania pasty jest zupełnie inny niż w poprzednim przypadku. Na
środek heat-spredera wyciśnij ilość pasty wielkości ziarna ryżu i włóż
procesor do gniazda płyty głównej.

Opuść cooler bezpośrednio nad procesorem, aby zminimalizować
rozsmarowywanie. Może się wydawać, że tylko część powierzchni procesora
została posmarowana jednak jest to błędny wniosek. Siła nacisku coolera
spowoduje idealne rozprowadzenie pasty. Metoda ta minimalizuje pojawienie
się powietrza w paście, oraz jej nierównomierne rozprowadzenie. Ręczne
rozprowadzenie pasty po całym procesorze będzie skutkowało mniej równą,
grubszą warstwą i gorszą wydajnością

        Uwagi końcowe:
Bez względu na rodzaj procesora i sposób instalacji, twpja pasta potrzebuje
około 150 do 200 godzin zanim uzyska maksymalne przewodnictwo. Po tym czasie
całkowicie normalna jest obserwacja obniżenia temperatury procesora o kilka
stopni, w zależności jak dobrze zaaplikowano pastę.

Źródło: www.proline.pl