Re: Komp pod XP

Autor: GLide <glide_at_WYTNIJgazeta.pl>
Data: Tue 25 Jan 2005 - 21:50:27 MET

Dnia Tue, 25 Jan 2005 14:02:15 +0100, Tadeusz Drabarek napisał(a):

> Ja mam wlasnie taki zestaw jak Ty powyzej napisales.
> Chodzi na tym XP Professional. Komputer chodzi dosc wolno, ale do prac
> biurowych (Word, Exel, ProgramPlatnika-ZUS itp.) nadale sie dobrze.
> Tylko troche 'mloci' dyskiem. Mimo to nawet w Civilization mozna pograc ;-)
> Jak dolozysz pamieci do 256MB do bedzie DUZO lepiej. Wiadomo, ze lepsze
> efekty osiagniesz dokladajac pamieci niz zmieniajac procesor.

Instalowalem jakis czas temu porownawczo XP i 2k na Compaq Deskpro EP (BX
P2 400Mhz, 512MB i jakis Seagate Medalist). Mimo duzej ilosci pamieci XP
pracowal wolniej. Nie wynikalo to z braku ramu jako takiego ale z duzej
ociezalosci interfejsu. Widac bylo, ze ten system lubi szybkio procesor i
duzo ramu. Oba systemy testowalem w wersji z 256 i 512MB i tam gdzie win 2k
dzialal bardzo przyzwoicie tam XP motrafil solidnie mielic dyskiem.
Dla mnie nie ma praktycznie pytania. Do slabego kompa a mniej niz 256MB
nawet nie probowalbym podchodzic z XP. Ten system nie dosc ze na starcie
pozera wiecej pamieci to jeszcze zarzadza nia w odmienny w porownaniu z
windows 2k sposob (imo troche bezsensowny).

GLide

--
[Epox 8KRA2+, 2x512MB PC3200, Athlon XP-M 2400@3200@1.65V(FJQ4C)]
[Gainward GF4-PP Ti4200@4800, Viewsonic VX900-2, Winfast TV2000 ]