Re: Problem z restartem

Autor: ArD <ard1_at_j.tlen.pl>
Data: Mon 24 Jan 2005 - 21:34:45 MET

Dnia 1/24/2005 7:45 PM, Użytkownik KaCZoR napisał:

> Mam problem z resetowaniem kompa. Wczoraj zawiesil mi sie, wylaczyl sie
> monitor, po paru sekundach komp sie zresetowal i nie moglem go uruchomic w
> normalnym trybie, tylko w awaryjnym, dziaj rano wlaczam go i nadal to samo.

Zasilacz albo sterowniki do grafiki.

> Wracam z uczelni wlaczam i wszystko dziala ok. podzialal z 2 godziny i znowu
> restart, ale tym razem uruchomil sie normalnie. Nic nie wymienialem w kompie
> od dawna, poza zasilaczem z 6 miesiecy temu, komp dzialal caly czas ok, az
> do wczoraj.

A może jakiś wirus?

> Czy to moze byc karta graficzna, a moze pamiec, a moze cos ze
> zlaczem agp???

A może się po prostu komp się przegrzewa?

> ale to chyba jak by cos bylo z karta to bym wogole nie mial
> obrazu,

Skąd to podejrzenie? Ja mam walniętego radeona 8500. Uszkodzone pamięci
(tak przypuszczam). Obraz widzę, tylko często artefakty wywala, na
szczęście małe.

> ale z 2 strony

Tu utknąłem zanim to zdanie rozszyfrowałem. :D

> jak to by byla wina pamieci to czemu nie chcial mi
> sie uruchomic w normalnym trybiie, a jak sie uruchomil to tylko w min
> rozdzielczosci jak ja zwikszalem to monitor sie wylaczal i restart.

W trybie awaryjnym winda wgrywa tylko potrzebne rzeczy. W normalnym dużo
więcej. Te "dodatkowe" wykonują czasem dziwne operacje w pamięci. (ktoś
to umie bardziej po ludzku wyjaśnić?)

> jakies propozycje, a moze ktos mial podobny problem??

Sprawdz zasilanie, temperatury, przewody, właściwie to wszystko (mi
kiedyś resetował się komp przez padnięte fdd).

Sprawdz sterowniki, wirusy.

Wyłącz wygaszacz ekranu. Może i głupie ale w mojej drugiej maszynie
wygaszacz powoduje zwis systemu.

pozdrawiam ArD. GG #5089615 - nie odpowiadam na anonimy
Czas ucieka. Wieczność czeka! Wesołej Apokalipsy!