Re: hurtowa zmiana nazw plików

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Mon 24 Jan 2005 - 21:26:15 MET

buba wrote:

> Mam problem tego rodzaju - kilka tysięcy plików, których nazwy to 8-cyfrowe
> numery. W pliku tekstowym mam listę tych numerów i odpowiadających im
> tytułów. Czy jest jakis program, który zamienia nazwy "numeryczne" na te,
> pobrane z pliku tekstowego?

zakladajac, ze masz nastepujacy format pliku:

stara_nazwa_1 nowa_nazwa_1
stara_nazwa_2 nowa_nazwa_2

wystarczy przerobic go, dodajac slowo ren na poczatku kazdej linii;

ren stara_nazwa_1 nowa_nazwa_1
ren stara_nazwa_2 nowa_nazwa_2

mozesz zrobic to na milion sposobow; zakladajac, ze to jest
typowy komputer z typowym oprogramowaniem (tzn. ma jakis
arkusz kalkulacyjny, ja np. sprawdzalem w open offisie),
to zmieniasz nazwe pliku na .csv, otwierasz go w arkuszu,
importujesz stosujac separator spacjowy, wstawiasz kolumne,
wypelniasz ja slowem "ren" i eksportujesz do .csv; zmieniasz
nazwe na .bat i odpalasz;

oczywiscie jak nie masz akurat arkusza kalkulacyjnego, to
mozesz sobie sciagnac interpreter jezyka skryptowego AWK
http://gnuwin32.sourceforge.net/packages/gawk.htm
i wykonac program: awk -f ' { $0="ren "+$0; PRINT;}' < plik.txt

jesli masz jakis edytor, ktory potrafi rozpoznac znak nowej
linii jako kryterium w "zamien", to zamieniasz ciag "\n" na
"\n ren ";

adas;