Re: LCD - rozdz. zalecana a wyswietlena - prośba o poradę

Autor: macminer <macminer-beztego_at_polbox.com>
Data: Mon 24 Jan 2005 - 14:49:34 MET

Mariusz Kruk wrote:

> Kwestia gustu. Pracuję w tej chwili na 1280x1024 na LG L1710B i uważam to za
> bardzo dobrą rozdzielczość (na CRT używałbym 1280x960). A co do
> problemów z czytelnością małych literek (ciekawy problem, swoją drogą,
> u siebie go nie stwierdziłem nawet na 1600x1200 na 15" wyświetlaczu
> (tak, miałem w rękach taki)), to zawsze można po prostu większy font
> ustawić, nieprawdaż???

Można i nie można. Windowsy tak mają, że wiele programów wygląda
paskudnie, jeśli się domyślnie w Windowsach ustawi niestandardowy
rozmiar czcionek (np. tekst komunikatów nie mieści się w oknach
dialogowych itp.)

Moja subiektywna ocena wielkości czcionek:
Normalnie pracuję w układzie dwumonitorowym - CRT 17" (trinitron), obok
stoi LCD 15" cofnięty o jakieś 20cm, jeden i drugi 1024x768: na jednym i
drugim standardowe Windowsowe czcionki są optymalne, przy czym czytanie
dłuższych tekstów jest bardziej komfortowe na LCD.

--
  |. .|     <|/   {# macminer
  |_-_|      |   {## @polbox.com
|___==|    / / {### aka Maciej Gornicki