Re: Przelaczanie laptopa w tryb zawieszenia (Suspend mode)

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Sun 23 Jan 2005 - 22:51:57 MET

Proces matman <m@m.com> zwrócił błąd:
> Na klawiaturze laptopa jest specjalny przycisk funkcyjny ("Fn"), ktory w
> połączeniu z klawiszem F12 wlacza ten tryb. Nie wiem gdzie w systemie
> znajduje sie program za to odpowiedzialny. Czy można ten tryb włączać jakoś
> inaczej niż przyciskami funkcyjnymi z laptopa?

Zwykle można, zależy od systemu i od notebooka, bo BIOS musi to
wspierać, nawet pod nowymi systemami (WInXP czy linux). System
operacyjny musi być zainstalowany tak, żeby wspierać, co może wiązać się
z zabawą, zwłaszcza pod linuksem. Wtedy wyłącza się odpowiednim
programem (np. KLaptop pod KDE, w WinXP jest opcja Standby w Start
menu). Dodatkowo producenci udostępniają czasem programy, zwykle pod
windowsa, które umożliwiają emulację klawiszy specjalnych na zwykłej
klawiaturze.

Jeszcze uwaga: czasami producenci robią tak, że klawisz Standby w
notebooku działa, a uśpienie systemowe już nie koniecznie. Zwykle to
wina BIOSa i poprawiają w kolejnym wydaniu.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8