Re: nec 1970NXi czy iiyama E481S ???

Autor: Tomasz Jurgielewicz <tom_at_a3.pl>
Data: Fri 21 Jan 2005 - 13:31:49 MET

> zmienilem grafe na dvi i przykrosc. Efekt jest widoczny BARDZIEJ
> Ja rozumiem ze radeon 7000 nie jest demonem predkosci nawet jesli jest
> oryginalem ati ale jakosc 2d ma przyzwoita wiec nie sadze by to byla
> kwestia karty.

Nie zaobserwowałem tego typu objawu, który by sugerował wadliwość
konstrukcji tego konkretnego modelu. Wręcz przeciwnie, wbrew opinii o
średnim module FRC do emulacji kolorów, monitor może być wzorem wśród LCD
średniej klasy. Porówywałem wszystkie lepsze 17-tki i 1760NX wypada lepiej
niż sporo droższe.

Jeśli wykluczyłeś tor analogowy to pozostaje uszkodzenie monitora.
Zastanawiające jest tylko że obserwujesz to samo na dwóch egzemplarzach.
W/g moich doświedczeń blisko 100% przypadków opisywanego przez Ciebie
objawu dotyczyło niedoskonałej karty graficznej. W tym również problemów z
DVI. Gdybyś testował na sprawnym Matroxie nie poruszłabym tego tematu. W
przypadku "tajwanów" to jedna wielka loteria ze wskazaniem na nieostre, z
cieniami etc... Jak myślisz, skąd się wzięła potoczna (poniekąd błędna)
opinia o wyższej jakości obrazu przez DVI?

Co do serwisu, w/g ustawy zwrot kasy lub wymiana na nowy musi nastąpić jeśli
naprawa nie rokuje szans na doprowadzenie do pełnej sprawności. Ilość
napraw nie jest w ustawie precyzowana, więc możesz w pełni korzystać z tego
prawa jesli faktycznie serwis nie potrafi go naprawić. Swoją drogą nie mam
bezpośrednich dowodów na złe działanie serwisu Nec'a. Wręcz przeciwnie -
szybki i konkretny. Nie wiem gdzie go reklamowałeś, ale polecam serwis
centralny, CSS Beskidy i proponuję skontaktować się z P. Pawłem Jonkiszem.

--
Tomasz Jurgielewicz
Pena oferta NEC-Mitsubishi, Eizo, Iiyama