ASUS A7N8X E Deluxe i napędy - problem

Autor: MK <mkocia_at_o2.pl>
Data: Fri 21 Jan 2005 - 13:13:14 MET

Mam następujący problem z napędami.
Do podstawowego kanału IDE mam podłączone dwa dyski twarde, oba
wykorzystujące tryb transferu Ultra DMA. Do pomocniczego kanału IDE mam
podłączone dwa napędy optyczne (CD-RW i DVD-ROM) w tym że jeden
wykorzystuje tryb DMA a drugi prioretytowy PIO.
Problem polega na tym że nie mogę, lub nie wiem gdzie przestawić ten drugi
napęd na tryb DMA. Wykożystywanie tego napędu w trybie PIO strasznie obciąża
system i go spowalnia w porównaniu do wykorzystywania pierwszego napędu.
Zmianę tego ustawienia próbowałem już zmienić w menadżerze urządeń we
właściwościach pomocniczego kanału IDE ale na to system ne pozwala. Może
gdzieś w biosie jest takie ustawienia.

Proszę o rady i o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Pozdrawiam
MK