Re: Jak zrobić RAID

Autor: axial <axial_at_NS.poczta.onet_kropka_pl>
Data: Thu 20 Jan 2005 - 23:56:55 MET

Użytkownik "Sander" <ROT13_fnaqre3@tnmrgn.cy_ROT13> napisał w wiadomości
news:cspcdh.ao.9@Hobby.od.19.lat...

> No właśnie, gdzie RAID nie ma większego sensu, chyba że ktoś
> obrabia dużo dużych plików, np. konwersja video.

Niekoniecznie, wzrost wydajności jest odczuwalny np. przy
kopiowaniu plików, defragmentacji, otwieraniu poczty (pliki po kilkasetMB)
czy
kompaktowaniu folderów, ładowaniu etapów/map gier (zawsze trzeba czekać na
innych ....)
czy zwykłym przeglądaniu zdjęć cyfrowych lub otwieraniu plików pdf....
Mam RAID przeszło roku w domu i widzę różnicę na korzyść macierzy.
W domu nie mam cennych danych a rodzinne zdjęcia i co ważniejsze dane
archiwizuję na płytkach DVD/CD.

> Ładowanie OS'a to dużo małych plików, i tutaj traci się na czasie dostępu.

Ale praktycznie jest szybsze, niezależnie od teorii.

> Nie jest :)
Masz 2 dyski u siebie... kiedy Ci ostatnio "nawaliły"?

ax