Re: intel & intel temp alert

Autor: axial <axial_at_NS.poczta.onet_kropka_pl>
Data: Thu 20 Jan 2005 - 22:53:54 MET

Użytkownik "Bartosz Kiziukiewicz" <kiziuk@alpha.WYWAL-TO.net.pl> napisał w
wiadomości news:cq10v011oao173g9v4h0v0jml7l0tdiscb@4ax.com...

> Wywal ten program i po sprawie. Poziom alertów nie był przewidziany
> pod Pressott'y które grzeją się dość mocno.

Tak, ale nie 2,4GHz. Ostatnio taki składałem dla znajomego i
przy kompresji do DIVx (mocno obciąża procesor)
temperatura nie przekraczała 43 stopni.
Wersje z szybszym zegarem grzeją się dużo mocniej , ale
P4@2,4 pracuje na FSB 533MHz i nie ma HT.

Jeżeli zakładałeś radiator samodzielnie tu upewnij się,
że jest poprawnie założony.

Sprawdzić to możesz w następujący sposób:

Jeżeli czujnik pokazuje Ci 67stopni a radiator jest zimny to
sprawdzasz ręką (małym palcem) czy od procesora "bije ciepełko"
lub (jeżeli masz otwór w blaszce mocującej w środku obudowy
sprawdzasz czy punkty lutownicze gniazda procesora
na płycie głównej są ciepłe czy gorące)

(!!!Najpierw dotykasz uziemionej obudowy a później dowolnej części w PC!!!)

Jeżeli radiator jest gorący to coś masz nie tak np., z płytą główną która Ci
go
(bez Twojej wiedzy) mocno podkręca. Wyłącz wszystkie funkcje "Turbo" w
BIOS-ie.

Jeżeli radiator jest chłodny a od procesora "bije ciepełko" lub piny od
podstawki są gorące
to masz krzywo założony radiator lub jest źle dociśnięty (niektórzy
zapominają o przełożeniu dźwigienek :)

Jeżeli wszytko jest chłodne to masz walnięty czujnik i możesz wymienić płytę
główną, bo chociaż
jest to "bajer" to producent daje także na to gwarancję.

ax