DVD i problem z nim

Autor: elevarm <elevarm_at_autograf.pl>
Data: Thu 20 Jan 2005 - 12:20:41 MET

Witam,

Niedawno zakupiłem DVD-ROM LG x bodajże 8 (podstawowy i najtańszy). Na początku
pracował bardzo dobrze, czasem tylko przy niektórych płytkach trochę hałasował.
Ale po pewnym czasie pojawił się dziwny problem - DVD przestawał widzieć
niektóre z płyt CD. Wkładam taką do nośnika, czytnik stuka z minutę, próbując
ją odczytać, co ostatecznie mu się nie udaje. Jeśli stanie się tak z jakąś
płytką, DVD nigdy więcej już jej nie odczyta. Oczywiście na innych komputerach
(nawet z DVD) płytka odczytuje się bez problemu.

Zauważyłem też pewne paradoksy, a jest ich kilka, więc pasowałoby wypunktować:
1. DVD zawsze odczytuje płytki "oryginalne"
2. DVD najczęściej nie odczytuje płytek nagrywanych przez kogoś (muzyka, filmy,
archiwa), które są często używane
3. Pierwszy raz nieodczytania się płytki pojawia się zawsze wtedy, gdy wkładam
taką bezpośrednio po korzystaniu z innej płytki (nagrzewają się?). Wygląda to
tak, jakby DVD je sobie znaczył - tą odczyta, a tą nie.
4. DVD zawsze odczyta płytkę DVD
5. Czasem zdarza się, że płytka którą wkładam do czytnika po raz pierwszy, od
razu nie chce się odczytać, nawet chwilę po włączeniu komputera.

I to już chyba waszystko...
Będę bardzo wdzięczy za jakąkolwiek pomoc.

Elevarm