Re: Sata czy ATA?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 20 Jan 2005 - 11:06:18 MET

Użytkownik "Radek K." <radek678@wywal_to.wp.pl> napisał w wiadomości
news:41ef7c11@news.home.net.pl

> "Jeśli
> nawet, to zapewne do takich płyt będą dokładane za darmo przejściówki
> SATA=> PATA," :)

Dzięki za przypomnienie - ale miałem na myśli czasy obecne. Dziś
niestety niewiele firm jeszcze dodaje takie przejściówki :-(, stąd moja
sugestia, że bardziej "kompatybilnym" jest i długo jeszcze będzie dysk
PATA, a nie SATA. Przynajmniej do momentu wymiany większości starych
płyt. A tak na marginesie - o ile w dyskach widać już sporą ofertę
urządzeń opartych na interfejsie SATA, to w napędach optycznych ledwie
drgnęło... a są one co najmniej tak samo żywotne, jak dyski. To by
raczej wskazywało na jeszcze długą obecność złącz IDE na naszych płytach
głównych.

/odpowiadając zmień px na pl/