Re: Chce kupic komputer. Porazdzie co wybrac.

Autor: MadMan <madman15_at_nie-spamo-wac.wp.pl>
Data: Thu 20 Jan 2005 - 07:24:05 MET

On 19 Jan 2005 17:57:17 +0100, lonewolf wrote:

> PROCESOR: cos w okolicach 2600mhz - ale lepiej bartona, czy celerona?

Lepiej AMD - lepszy stosunek ceny do wydajności. Proponuję Semprona 2400+ -
zmienisz FSB na 200 MHz, ew. nieznacznie napięcie i będzie git

> RAM: 512 MB RAM, DDR-400 - chyba ze 256mb wystarczy?

256 nie wystarczy. Kup jakąś w miarę firmową - TwinMos, Kingston, Kingmax.

> HDD: 120-160gb, ale nie wiem, czy seagate czy samsung, a moze inna firma
> bedzie lepsza?

Ponoć Samsungi są ciche i mało się grzeją

> Co sadzicie o tym dysku - Samsung SpinPoint 160 GB SP1614N (7200, 8MB cache)
> ATA/133 ?

OK

> MONITOR: dobra i niedroga (heh, zawsze sie chce dobre i niedrogie rzeczy :)
> 17stka, albo 19stka.
> np. 19" NEC FE991 Super Bright , albo
> 17" Samsung SyncMaster 757 MB

Polecam Samsunga - mam od roku model 755DF (bez MagicBright i gorsze
parametry od tego 757) i jestem zadowolony, choć zdarzało mu się piszczeć -
musiałem na jakiś czas zmienić odświerzanie. Teraz jest OK.

> PLYTA GLOWNA: tu sie niestety wogole nie orientuje, ale powinna kosztowac do
> 400zl

Za tyle to Abit NF7-S v2.0. Swoją drogą płytę zawsze warto kupić lepszą
(niekoniecznie droższą) - lepsza stabilność systemu.

> OBUDOWA: hmm... moze byc byle jaka, chyba, ze sa jakies tanie i tlumiace halas.

Kup cokolwiek + dobry zasilacz, np. Tagan 330W.

> KARTA MUZ: SB LIVE ? (przy okazji, jakie glosniki do tego - wystarcza zupelnie
> przecietne - 100-150zl gora)

Wstrzymaj się z zakupem, najpierw sprawdź jakość dźwięku zintegrowanego,
może będzie Ci wystarczał. Jak masz możliwość pożyczenia SoundBlastera - to
pożycz i porównaj jakość dźwięku.

> KARTA GRAF: tu sie kompletnie nieorientuje. Czy jest sens rozwazac zakup GF4?
> (na karte graf. moge wydac do 300zl)

Radeon 9550 Gigabyte (bez wentylatora).

> myszke, klawiature, cdrom, stacje dyskow juz mam ze starego kompa.
                      ^^^^^
Kup DVD - jeśli ma być to komp do rozrywki, DVD to chyba podstawa.

--
| MadMan | MSI KT6-Delta +Duron 1,6@2 GHz FSB200 +512 MB PC3200   |
| Samsung SyncMaster 755DF +Pentagram Freezone QC-92CU +HP DJ5150 |