Re: Xp2500+ czy Celeron 2,66LGA775 !!!

Autor: MariuszH <marhuz_at_zwm.punkt.pl>
Data: Wed 19 Jan 2005 - 16:18:16 MET

> mam w domu Bartona 2500+@3200+, a kumpel ma Cellerona D 2,66@3,4GHz
> rip DVD do divX - te same ustawienia (jakieś domyślne) - u mnie zajęło to
> to 4 h 23 minuty, u niego 5 h 16 minut. z tym, że ja mam 768 MB RAMu -
> może to wpłynęło na wynik.

A to dziwne bo w kompresji akurat megaherze bardzo się przydają.

> no i jego procek miał pod koniec 68 stopni Celsjusza, a mój 49,5 :)

Prescottowe jądra ;) ?

> więc nie wiem, czy te Celki będą tak bardzo szybsze ;)
> w grach? mój Barton jest wspomagany GF4 Ti 4200, jego Celek Radeonem
> 9550@9600XT - HL2 u mnie chodzi znacznie płynniej - ale może wina ramu
> także
> w 3D Marku 2001 ja mam 12830 punktów, on 10160
> w syntetycznych testach SiSoftSandra za to on wygrywa i to dość znacznie.
> ale co z tego?

Po pierwsze HL2 u ciebie "chodzi" na DX8.1 a u niego na DX9 i wierz mi że
widać różnicę w jakości grafiki. Większa ilość ramu również wpływa na
szybkość w grze.
3dmark01 jest na karty z DX8.1 - twoja karta jest w nim szybsza. Ale gdybyś
przetestował swoją kartę na 3dm03 to już nie może się równać z 9600xt.

Swoją drogą wbrew temu co niektórzy piszą na grupie ilość ramu ma ogromne
znaczenie na szybkość i "kulturę" działania komputera.

Pozdrawiam
MH