Re: Notebook kupowany w USa

Autor: KaNo <fluor.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Tue 18 Jan 2005 - 17:20:15 MET

Chichotek <zy@erpuarg.jnj.cy> napisał(a):

> A jeszcze mam takie pytanko; w opisach ekranu sa często takie dwa pojęcia -
> TFT i ColorActive S/U/WXGA+. Czym to sie różni i co jest lepsze?
> Bede bardzo wdzieczny za wyjasnienie.

TFT/FN czy tez IPS lub MVA to technologie produkcji matryc LCD. Mozna o nich
poczytac np. na stronie:
http://graphics.tomshardware.com/display/20020114/index.html
Natomiast ColorActive, XBrite, CrystalView, FlexView itp. to marketingowe
nazwy uzywane przez producentow laptopow dla zastosowanych przez nich
rozwiazan w ekranach LCD. Na koniec S/U/WXGA+ to zapis standartow
rozdzielczosci:
http://en.wikipedia.org/wiki/XVGA
Pozdrowienia.