Dysk twardy, g³owice i partycja dla Swapa

Autor: SamoDobro <samodobro_at_poczta.fm>
Data: Tue 18 Jan 2005 - 11:28:17 MET

Witam.
Dyski twarde z tego co mi gdzie¶ ¶wita, posiadaj± kilka g³owic, zgadza siê?
w zwi±zku z tym wpad³em na poroniony byæ mo¿e pomys³, aby utworzyæ
partycjê dla SWAPa, która bêdzie zajmowaæ ca³y jeden talerz dysku, tak,
aby g³owica nie musia³a co chwila biegaæ po ca³ym talerzu szukaj±c czego¶.
Tak sobie my¶lê, ¿e takie rozwi±zanie by³oby dobre, bo system, korzystaj±c
ze Swapa, robi³by to niejako niezale¿nie od reszty operacji dyskowych - bo
swapa obs³ugiwa³aby tylko jedna z g³owic, wiêc pozosta³ym by nie
przeszkadza³a.
czy co¶ takiego jest w ogóle do zrealizowania? jak podzieliæ na partycje
dysk, ¿eby co¶ takiego odwaliæ? jak sprawdziæ gdzie zaczyna siê jaki
talerz? czy jaki¶ program to umozliwia?
czy mo¿e co¶ sobie nie tak ubzdura³em i ten post jest kolejnym ¶mieciem? ;)
aha: mój dysk to Samsung 80GB 2MB cache, posiadam Partition Magic 8.0

--
www.samodobro.vline.net.pl