Re: LCD do pracy [OT]

Autor: Tomasz Jurgielewicz <tom_at_a3.pl>
Data: Mon 17 Jan 2005 - 14:06:42 MET

> Moj post bedzie troche OT, ale chcialem zapytac Pana Jurgielewicza o
> zdanie na temat roznicy pomiedzy monitorami LCD NEC, a dokladniej modelami
> LCD 1701 i 72VM. Wiem, ze oba sa tanimi monitorami od ktorych nie mozna
> wiele oczekiwac, ale ktory z nich jest lepszy i czym tak naprawde sie
> roznia oprocz obudowy?

Witam

Nec 1701 to już nie produkowany model od sierpnia 2004r. Nie ma obecnie
bezpośredniego następcy. Konstrukcyjnie był bardziej zbliżony do flagowej
17-tki Multisync 1760NX. Główne cechy wyróżniające to rzeczywiste 8-bitowe
sterowanie kolorem na kanał, odzierciedlenie przestrzeni barwnej sRGB, do
listopada 2003 roku montowano nawet te same wyświetlacze (Auoptronics 16ms)
w 1701 i 1760NX. Z obecnym 72VM nie ma wiele wspólnego. 1701 jest to
produkt o klasę lepszy. Jako następcę 1701 sugeruje się model 1770NX.

Obecna polityka Nec-Mitsubishi polega na bardziej wyraźnym rozganiczeniu
sektorów rynku z większą niż do tej pory ofertą skierowaną na rynek domowy.
Silnymi argumentami są 16-milisekundowe wersje 19-tek, 12-milisekundowe
17-tki, automatyczna korekcja gamma odrębnie dla każdego kanału w serii
*70, wyświetlacze S-IPS w monitorach klasy popularnej.

Seria domowa - Accusync (52VM, 72VM, 72XM, 92VM)
Seria biznesowa - Multisync (1560NX, 1760NX, 1770NX, 1970NX, 1970V, 2060NX)
Seria profesjonalna - Multisync (1980SX, 1980SXi, 2080UX+, 2180UX)
Seria hi-end - Spectraview (19", 20", 21" do zastosowań graficznych)

--
Tomasz Jurgielewicz
Pena oferta NEC-Mitsubishi, Eizo, Iiyama