Problem z partcją przy kopiowaniu dużych plików

Autor: Norbert Czulewicz <norbert.czulewicz_at_NOSPAM.pl>
Data: Sun 16 Jan 2005 - 23:13:11 MET

Dwa miesiące temu kupiłem sobie nowy dysk Samsunga 160GB (SP1614N). Dysk
podzieliłem na dwie partycje 'c' i 'd'. Przez pewien okres wszystko było
OK. Postanowiłem się pobawić nagrywarką DVD i tu zaczął się problem.
Zacząłem kopiować duże pliki (ponad 1GB) z partcji na partcję. W ramach tej
samej partcji. W czasie tej operacji NTFS na pierwszej partcji 'c' zaczyna
się sypać. Najczęściej reboot i system już się nie ładuje. Parttion Magic
pokazuje błędy na partycji. Norton Disk Doctor bad sektorów nie znajduje.
Wirusów brak. System plików się rozleciał. Dobrze że miałem ghosta to w
ciągu weekendu odtworzyłem system ok 6 razy więc mogłem się temu problemowi
przyjżeć.
Pierwszy raz rozleciało się gdy tworzyłem pliko vob. Drugi raz gdy
nagrywałem DVD. Póżniej, podczas anulowania kopiowania pliku mpeg.
niebieski ekran i znów to samo. Pobrałem najnowszy sterownik via-4-in-1,
zainstalowalem i podczas wykonywania kopii katalogu (z kilkoma dużymi
plikami) w ramach partycji 'd' partcja 'c' znów się rozleciała.
Z drugą partycją wszystko ok zawsze wytrzymuje pady. Przy kopiowaniu małych
plików nie zauważyłem problemu. Dokładnie nie wiem jaka jest granica, ale z
kopiowaniem cd nie mam problemów.
Zastanawiam się teraz czy to może być problem z dyskiem, czy też z systemem
i sterownikami.
Mam płytę asusa a7m266 (chipset amd761 i via vt82c686b), dysk j.w., system
w2k pro sp4, najnowsze sterowniki via-4-in-1.
Pomocy

Norbert