Re: Prowizja sklepu

Autor: Eneuel Leszek <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console9>
Data: Sun 16 Jan 2005 - 22:49:19 MET

"Krzyś" 675c.000015b5.41eac5ca@newsgate.onet.pl

> Czy ktoś wie ile sklepy zarabiają na sprzęcie komputerowym? Prowadzę
> działalność gospodarczą i wymyśliłem, że kupię podzespoły w hurtowni i sam
> złożę peceta. Warto?

Ja standardowo miałem około 16 procent od ceny mojego zbytu i dzięki
temu byłem o około 10 procent tańszy od cen zbytu innych: :)

kupowałem za 100 monet
sprzedawałem za 119 monet
podczas gdy cena rynkowa to 132 monety

Dodatkowo zazwyczaj byłem szybszy od innych. :)

Ale: - Dwie drukarki HP IIp plus sprzedałem bez
       zysku -- za około połowę ich ceny rynkowej.
     - Bywało, że można było doliczyć i 40 procent,
       i być nadal stosownie konkurencyjnym wobec
       innych detalistów. :)

Konkurowanie cenami nie było zabronione, póki się publicznie tego nie rozgłaszało.
(na przykład poprzez reklamy)

-=-

A czy warto? :)
Dystrybutorzy mają pojęcie o tym, co sprzedają w odróżnieniu do/od detalistów. :)
(więc łatwiej się z nimi rozmawia)
Ponadto nie zależy im na tym, aby Ci coś wepchnąć durnowatego, gdyż zarabiają
na hurcie, a Ty -- kupisz u nich pojedyncze sztuki. :)

Ale może daj żyć [z czegoś, czyli z Twoich pieniędzy] także i detalistom? ;)

E. :)