Re: Multimedia a moc obliczeniowa

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Sun 16 Jan 2005 - 19:52:57 MET

Cezary wrote:

> Potrzebne jest mi jakieś zestawienie jaka moc obliczeniowa niezbędna jest do
> korzystania z różnych rodzajów multimediów (dźwięk, obraz wideo itd.itp.) Czy
> ktoś dysponuje jakimiś materiałami na ten temat?

trudno bedzie dopasowac cos odpowiedniego, bo i nie napisale jaka
jednostke mocy obliczeniowej masz na mysli; zarowno dzwieki jak i
obrazy ruchome za reprezentowane (np. zapisane na dysku, przesylane
siecia komputerowa) w pewnej konkretnej postaci (mozna to nazwac
w skrocie: KODEK); no i oczywiscie dla kazdego egzemplarza takiej
sekwencji wideo albo dzwieku mozna okreslic dokladnie, jaka jest
liczba operacji potrzebna do jej zakodowania i odkodowania przy
roznych wartosciach parametrow kodeka (np. bitrate dla mp3); ale
taka informacja nie powie Ci niestety, ile operacji bedzie wymagalo
zakodowanie i odkodowanie innej sekwencji na tych samych wartosciach
parametrow - przykladowo zakodowanie dwoch dzwiekow, z ktorych
jeden jest spiewem skowronka, a drugi to pojedynczy ton o stalej
czestotliwosci - wymaga roznej liczby operacji;

jezeli dodac jeszcze do tego rozne hisorie, ktore nie sa zwiazane
bezposrednio z kodowaniem/dekodowaniem, a wiec np. czas procesora
potrzebny na rysowanie ramki wogol okienka z wyswietlanym filmem,
albo pokazywanie nazwy odtwarzanego utworu MP3, to okaze sie, ze
okreslenie jakichkolwiek wymagan na moc obliczeniowa bedzie sobie
mozna o kant d*** potluc, bo bedzie niemiarodajne;

adas;