Re: Jaki wybrać zasilacz?

Autor: Bernard <Bernard_at_earth.net>
Data: Sun 16 Jan 2005 - 18:58:13 MET

Jolly Roger wrote:

> Tak, chodził ten zasilacz do czasu aż się spalił ... Chyba się tutaj
> nie mylę?

Ano, w moim przypadku się nie mylisz. Chodził na Modecom GTF dopóki się
nie spalił, teraz ma Modecom Feel. GTF po drobnej naprawie czeka na
uszkodzenie kolejnego zasilacza.

> To, że jakiś komp chodzi na tandetnym zasilaczu wcale nie znaczy że
> nic lepszego nie potrzebujemy. Jeżeli zasilacz chodzi na granicy

Czy możesz uzasadnić ten pogląd?

> swoich możliwości, to jest pewne że za jakiś czas padnie i w
> najlepszym wypadku nic za sobą nie pociągnie. Zawsze należy kupować

To akurat dotyczy każdego urządzenia technicznego.

> zasilacz z zapasem mocy aby uniknąć przygód typu restart komputera pod
> obciążeniem lub też fajerwerki noworoczne w obudowie. Kupując coś
> markowego zawsze mamy większą szansę, że nawet jak zasiłka padnie to
> nie pociągnie za sobą reszty sprzętu (chociaż różnie to może być).

Czy możesz wytłumaczyć jak to działa? Chodzi o wpływ marki zasilacza na
potencjalne uszkodzenie reszty komputera przy padzie.

> Filtry przeciwzwarciowe i przeciwprzeciążeniowe też się przydają, że o
> cichszej pracy zasilacza nie wspomnę.

To fakt. Z tym, że nie ma prostej zależności głośności od marki. Już
raczej od modelu, a czasem od serii. Mam 4 szt. Modecom 300 GTF i każdy
z nich wyje inaczej, nawet mają różne obudowy.