Re: Dysk 80GB - problem

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 16 Jan 2005 - 00:35:19 MET

Użytkownik "Sum" <rrr@nospam.pl> napisał w wiadomości
news:csbsta$i6v$1@inews.gazeta.pl
> witam,
> mam problem z dyskiem 80GB - po podlaczeniu go do plyty AK32 SHUTTLE,
> bios niby rozpoznaje dysk, ale dysk nie jest widoczny w windowsie

Co to znaczy "nie jest widoczny"? Nie widać urządzenia o nazwie dysk
twardy, czy też nie widać założonej na nim partycji? Jaki Windows?

> natomiast po wpisaniu dnych z etykiety dysku do ustawien w BIOSie (CHS
> Manual) dysk jest widoczny ale ma pojemnosc 7 GB z kawalkiem...
>
> co moze byc nie tak?

Dysk powinien być rozpoznany przez BIOS jako LBA, w razie potrzeby wymuś
ten tryb adresacji ręcznie w BIOS-ie. A tak przy okazji - w jakich
okolicznościach to się stało? Nie bawiłeś się czasem w partycjonowanie
pod Linuksem?

/odpowiadając zmień px na pl/